Kroon op het werk

vpra
en
en

Nieuws wacht nooit. Vandaar dat u ons 25/7 kunt benaderen: 0624610967 handig in tijden van crisiscommunicatie of een actuele gebeurtenis.

Meld u aan voor de Nieuwsbrief

Communicatiestrategie

Communicatiestrategie

In het leger bepalen ze eerst een heldere strategie voordat ze afstevenen op hun doel. In de wereld van communicatie is dat niet anders. Voordat u van start gaat met een grootschalige campagne en uw communicatiestrategie, moet u eerst een aantal dingen in kaart brengen. Wij helpen u bij het maken van een scherpe analyse, waarbij we kijken naar mogelijke problemen, concurrenten en afbreukrisico’s. Maar ook: met wie wilt u eigenlijk communiceren? Wat zijn uw doelstellingen? En welke resultaten moeten de Marketing-PR inspanningen opleveren? Dit alles wordt vastgelegd in een praktisch en overzichtelijk strategisch plan. Gaandeweg kunt u hier steeds weer op terugvallen en uw campagne bijstellen of resultaten meten.

 

Op wie is de communicatiestrategie gericht?

Wie is uw doelgroep? Het bepalen van uw doelgroep is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie. Op wie richt u zich en waar bevindt uw doelgroep zich? Dit kunnen natuurlijk ook meerdere doelgroepen zijn. Wij helpen u bij het bepalen en het afstemmen van uw communicatie op uw doelgroep(en), zodat u uw campagne gericht en effectief kunt inzetten.


Welke doelstellingen wilt u bereiken met de communicatiestrategie?

"Kijk, de bal moet minimaal tussen die twee palen” is een Cruijffiaanse uitdrukking. Iedere organisatie of initiatief heeft bepaalde doelstellingen. De communicatiestrategie omschrijft deze doelstellingen, zoals:

- Naamsbekendheid vergroten
- Loyalere klanten creëren
- Interesse in een product of dienst vergroten
- De verkopen verbeteren
De doelstellingen zijn goed meetbaar, zodat u inzicht heeft in de resultaten van uw strategie.


Hoe?

Wij kennen de juiste journalisten, goedgelezen bloggers, populaire Twitteraars, foodtrendwatchers, wetenschappers en andere trendsetters op het gebied van eten, drinken, gezondheid en lifestyle. Wij komen steeds weer met unieke oplossingen om uw boodschap bij de juiste persoon te krijgen.


Waarom een communicatiestrategie?

De wereld om ons heen verandert steeds sneller. Heeft een communicatiestrategie nog wel zin, want wat vandaag werkt hoeft morgen al niet meer te werken? Toch biedt een goede communicatiestrategie een zeer goede basis voor de groei van uw organisatie. Veel bedrijven beginnen aan een campagne zonder een heldere visie. Door duidelijke doelen en prioriteiten te stellen en door in te spelen op veranderingen, zorgt u dat uw organisatie koers houdt en groeit. Een goede communicatiestrategie helpt u om uw toegevoegde waarde te bepalen, zo blijft u aantrekkelijk voor uw klanten. Het is een instrument waar u steeds weer op kunt terugvallen om uw resultaten te verbeteren.

 

Contact

Heeft u vragen over uw communicatiestrategie of heeft u andere (PR) vragen?
Neem gerust contact op:
Via telefoon: 020 4820 824
Of per e-mail: info@dekroonophetwerk.nl
U kunt ons ook mobiel bereiken via: 06 246 10 967