Kroon op het werk

vpra
en
en

Nieuws wacht nooit. Vandaar dat u ons 25/7 kunt benaderen: 0624610967 handig in tijden van crisiscommunicatie of een actuele gebeurtenis.

Meld u aan voor de Nieuwsbrief

Food marketing

Food marketing

In onze huidige maatschappij wordt food marketing steeds belangrijker. Consumenten worden zich bewuster van gezond eten en drinken. Duurzaam geproduceerd voedsel, eerlijke voeding, gezonde vetten zijn onderdelen die steeds belangrijker worden bij de consument. Mensen vragen zich af of er niet teveel chemische toevoegingen zijn gebruikt, of er niet teveel pesticiden worden gebruikt, of het biologisch geproduceerd wordt. Worden er eerlijke componenten in de producten verwerkt? Daarnaast zijn de consumenten met hun gewicht bezig. Ook het samen beleven van eten en drinken, social dining, wordt steeds belangrijker.
Dit alles is een reden voor producenten om hier met hun marketing ‘slim op in te spelen’. Free publicity genereren ten behoeve van brandbuilding en imago verbetering van uw organisatie. Food marketing brengt consument en producent bij elkaar.
 

Food marketing en PR

Innovatieve en geloofwaardige campagnes zijn nodig om de consument aan te spreken en uw organisatie te onderscheiden van de rest. Marketing-PR is met stip de meest effectieve tool om de doelgroep over u te laten praten. Wij helpen met het profileren van uw bedrijf, het definiëren van uw (nieuwswaardige) boodschap en het coördineren en managen van productlanceringen. Dit doen wij middels een breed scala aan PR-diensten:

- gesprekspartner en klankbord
- de ontwikkeling van Public relations strategieën
- het opbouwen, onderhouden en verzorgen van mediarelaties
- advies bij crisiscommunicatie, lobby, redactioneel werk
- het samenstellen van multimediale perspakketten tot uitvoering van volledige communicatieprogramma's

Daarnaast speelt social media in de food marketing een steeds grotere rol. Wij hebben goede contacten met de meest vooruitstrevende foodbloggers en sturen vier keer per jaar een Foodybox rond onder deze bloggers. Food marketing wordt hier ingezet via de free publicity die de foodbloggers genereren voor de producten en producenten die in deze Foodybox deelnemen.

De resultaten zijn uitstekend meetbaar. We zien wie onze online mailings heeft geopend, we weten wat er in de media is verschenen en we berekenen de waarde van alle online publicaties. Zo maken we de resultaten van een public relations campagne concreet.

 Food Marketing

Waarom food marketing via Kroon op het werk?

Simpel: specialisatie in food marketing. Onze passie en kennis voor eten en drinken voeren wij tot in het kleinste detail door. Zo hebben wij met de jaren een uitstekend netwerk opgebouwd van journalisten die schrijven over eten en drinken, groeit onze database met foodinfluencers iedere dag, werken wij nauw samen met prominente spelers uit de voedingsindustrie (van supermarktorganisaties tot overheidsbedrijven) en verstaan wij niet alleen het communicatievak, maar ook het culinaire. Wij zetten ons in voor grote en kleine bedrijven en opereren altijd vanuit kansen, niet vanuit bedreigingen. De lijnen binnen Kroon op het Werk zijn kort en dat wordt door onze klanten als groot pluspunt ervaren. Zaken doe je rechtstreeks met de directeur, de eerste contactpersoon binnen het bedrijf.

 

 

Contact Kroon op het werk

Heeft u vragen over food marketing of heeft u andere (PR) vragen?
Neem gerust contact op.
Via telefoon 020 4820 824
of per e-mail: info@dekroonophetwerk.nl